چرا سریال های کره ای؟

 

 

چرا سریال های کره ای ؟

علت محبوبیت و جذابیت سریال های کره ای در ایران رو میشه استفاده از بازیگران توانمند و حرفه ای , خلق صحنه های عاطفی جذاب و دلنشین, بکاربردن رنگ های شاد و جذاب, تنوع  سریال ها  , رعایت سلسله مراتب احترام آمیز, نزدیک بودن فرهنگ کره به ایران  و... بدونیم  .

بنظرم کشور کره اولین کشوریه که  سریال های اینقدر زیبا با صحنه های پراحساس ساخت و احساسات مختلف  به خوبی به تصویر کشید.

کیدراما  با ژانر ها و سبک هایی که داره واقعا سلیقه های مختلف پوشش میده ،ممکن سریالی از نظر کسی کلیشه ای باشه و بنظر یکی دیگه نه،  یا از نظر اکثریت  سریالی خیلی معروف و قشنگه ولی بازهم عده ای دوسش ندارن یا سریالی از نظر اکثریت اصلا جالب نیست ولی برای بعضی ها خیلی هم دوست داشتنیه و این نقطه قوت خییلی خوبیه و مورد دیگه ای که کیدراما داره اینه که میشه با خانواده تماشا کرد مخصوصا سریال های قدیمی تر  البته سریال های قدیمی هم همه اینطور نیستن اینم درنظر داشته باشین  که یه وقت آب نشین برین تو زمین ولی درکل بهتر از سریال های کشور های دیگه هستن.

 

چرا سریال های چینی؟

چیزهایی که برای سریال های کره ای نوشتم درمورد سریال های چینی هم صدق میکنه اما با یکسری تفاوت ها ,  اول اینکه من بعد از دیدن 200 تا سریال کره ای که البته هنوز هم میبینم شروع به دیدن سریال های چینی کردم, اوایلش یک سری چیزها برام آزاردهنده بود مثل زبانشون که البته طبیعیه هر زبانی  اولش آدم این حالت رو داره ,حتی موقعی که اولین بار زبان کره ای هم شنیدم این مشکل داشتم و مورد بعدی چینی ها خیلی فانتزی طور هستن و خیلی هم طبیعی جلوه اش میدن مثلا پرواز در هوا یا وسایلی که استفاده میشه و...     ولی وقتی  2 یا 3 تا سریال چینی میبینی اینا هم عادی میشه حتی شروع به یادگیری زبان چینی میکنین و از فضای سریال ها لذت میبرید و خیلی چیزهارو متوجه میشین و سردرگم نیستین .

حالا چرا سریال های چینی ببینیم

1-هر ژانری که در نظر بگیرین سیدراما به جزییاتش میپردازه و البته به همون نسبت هم قسمت ها بیشتره و البته  خط داستان به قشنگی حفظ میشه مثل در  ژانر عاشقانه , ریز جزییات شیرین و جذاب عاشقانه ای رو نشون میده که از کیدراما خیلی بیشتره و خیلی دلنشینش میکنه.

2- بنظر من تا همین چند سال پیش سیدراما زیاد بدردنمیخورد ولی چند ساله رشد مثبت خیلی خوبی داشته و سریال هاش از نظر فیلمنامه و جلوه های ویژه خیلی خوب شده که قبلا اینطور نبود و واقعا ارزش وقت گذاشتن و لذت بردن رو داره.

اگر موردی هم بنظر شما رسید کامنت کنین تا بقیه کیدرامر ها و سیدرامرها هم از کامنت شما بهره و لذت ببرن.

 

 برای اطلاعات بیشتر , نظر , درخواست یا سوالی داشتین, میتونین کامنت یا  پیام در گفتمان بزارین امیدوارم کمکتون کنم تا از دیدن کیدراما و سیدراما لذت ببرین 

 

لیست حدود 180 تا سریال کره ای و چندتاسریال چینی(تازه شروع کردم به معرفی وبررسی سریال چینی) اینجا بزنید

 

برای معرفی سریال های فانتزی اینجا بزنید.

برای معرفی سریال های پیشنهادی اینجا بزنید.

برای دیدن سریال های عاشقانه اینجا بزنید.